kolmapäev, 23. november 2016

Püha Jüri võitlused: Teele, jah teele nüüd! (2)

Koitis uus päev. Püha Jüri Pirita kodus valitses suur segadus, sest külalised olid peremehe nõudmisel öösel trenni teinud. Kõik esemed, mis vähegi korvpalli meenutasid, leidsid tee õõnsatesse vormidesse – kraanikaussi, põrandavaasi, ämbrisse, õunakorvi.
Loopimine oli kestnud varaste hommikutundideni ja nüüd põõnas surmani väsinud seltskond maja erinevates nurkades.
Esimesena avas kohusetundest silmad Ema Mailis, kes mudis valusaid randmeid ja tatsus unesegasena kööki ning hakkas putru keetma – elukogemus oli teda õpetanud hõlpsasti putru tegema kõigest, mis kätte sattus. Viimati oli ta üllatanud oma lähedasi värsketest ajalehtedest keedetud roaga. „Minu saladus on maitsestamises,“ tavatses meisterkokk öelda.
Seejärel ärkas Riimi-Marko: „Tere, jälle mina siin! Luuleta on elu piin!“
Deklameerimise peale virgusid ka ülejäänud.
„Ma ei taha igal hommikul sinu keelt kuulda,“ torises Korbi-Miša.
„Ärme nüüd siis esimesel päeval kohe tülitsema hakka,“ noomis Paragrahvi-Ummi. „Meil on pikk tee koos käia.“
Seltskond vohmis Ema Mailise keedetud pudru sisse.
Kitse-Martin tühjendas suure piimakannu ja ütles: „Piimale tuleb panna miinimumhind!“
„Saa ükskord üle oma piimast, meil on palju kõrgemad eesmärgid,“ käratas Irli-Margus.
Viimaks asuti üksildase mäe – Toompea – poole teele, et võimalikult kiiresti lohega võitlusse asuda.
*  
Samal ajal, kui lõbus seltskond eelseisvaid ohtusid tähtsustamata rännakule asus, oli võlur Savihall külastamas Punast võlurit tolle kiirgava viisnurgaga tornis.
„Ma ei usalda seda seltskonda,“ kurtis Savihall Punasele. „Nad ei ole minu vastu piisavalt austust üles näidanud ja võivad veel suure jama kokku keerata. Tahan koguda oma väe, et oma õiguste eest seista ja vaenlastele koht kätte näidata.“
„Maga kõigepealt välja ja siis ma näitan sulle midagi,“ teatas Punane võlur.
Savihall tukastas hetkeks oma kärus ja ärkas siis võpatades. „Kus ma olen?“
„Rahu! Oled heades kätes,“ ütles Punane ja pani käed ümber sädeleva kristallkuuli.
Savihall vaatas kuuli ja ta nägi, kuidas Lasnamäe kanali seintest tunglesid tuhandete kaupa välja tema pildiga särke kandvad olendid, nii et terve süvend sai neid täis.
„Elagu meie suur juht ja õpetaja võlur Savihall!“ skandeerisid kogunenud!
„Vaata, need on sinu jüngrid! Aga neid on veel rohkem! Ida-Virumaa kaevandused on neist pungil. Ja Peipsi järve tagune … Silm lihtsalt ei haara kõiki.“
Savihalli nägu kiskus naerule. „Ma olen ikka päris suur maag!“
„Oled-oled!“ muigas Punane võlur habemesse. „Hommikul laeme su käru akud ära ja siis lähed oma suuri tegusid tegema. Alustuseks on vaja selle Püha Jüri kamp kontrolli alla saada.“


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Enne mõtle, siis ütle! Aitäh!